donderdag 28 augustus 2014

Duitsland 20 Gemunden am Main 2

Zodra we naar het stadje lopen kom ik een bord tegen waarvan ik het gevoel krijg dat ik bij de poot genomen wordt, maar ze schijnen echt te bestaan. Is dit nu positieve of negatieve discriminatie?
Eerst maar even naar de de 'TouristInfo', want zonder zo een bezoekje bestaat een dorp of stad niet, voor Ali.

Een alleraardigst exemplaar van een 'TouristInfojuffrouw' staat ons te woord. Eigenlijk is het meer 'ons overladen met info'. Zo vertelt ze ons over een fietsroute naar Karlstadt, "Entlang der Main, ist so schon, mit rechts der Main, und links Weinfelder, oder Felzen, ich kriege Ganzehaut when ich daaruber erzahle" (het is zo mooi, met rechts de Main en links Wijnvelden of Rotsen, ik krijg kippevel als ik er over vertel.) Genoeg informatie voor ons en ik bereid me alvast geestelijk voor op een fietstocht naar Karlstadt.

Maar eerst wordt er genoten van een bord voortreffelijk Spaghetti-ijs, we gaan die calorieën er toch zo weer affietsen.

Het moet gezegd, hoezo en van wie eigenlijk, maar het is een prachtige tocht naar Karlstadt. Zelfs zo mooi dat we ons nauwelijk nog tijd gunnen om het 'Historisch' plein te bekijken.

De calorieën zijn er weer af, de fietsen kunnen weer op de camper.

Morgen gaat het naar Aschaffenburg.