zaterdag 7 september 2024

Holzminden 25

Een paar dagen geleden stook ik een beetje teveel vermogen met de zender, waardoor er een zekering uit knalt. Gelukkig één van de nieuwe, door onze geweldige garage Douwes, aangelegde sigarenaansteker. Maar de schrik slaat je in eerste instantie om het hart. Zender stuk? Nee, dat valt mee. Het is zo'n zekering waar we vroeger zilverpapier om deden, als ie stuk was, maar dat wordt mij door mijn veiligheidsinspecteur ten strengste ontraden.

Ali heeft op Google maps een autozaak ontdekt, dus geen man overboord. We kunnen zo een nieuwe zekering gaan halen.

Maar goed, eerst gaan we een heerlijk kopje koffie in Holzminden centrum drinken. Ik moet trouwens oppassen dat ik nu niet allerlei Germanisme er doorheen weef, want we hebben zojuist een half uur aan de telefoon/video gezeten met Beate en Volker uit of van de Luneburger heide. Beide ontmoeten we regelmatig in Oliva, hoewel ik nu denk dat ze die reis niet meer gaan maken.


Terwijl ik nog na zit te genieten en diep in gedachten ben verzonken vindt Ali het nodig om deze foto te maken. "Voor Romy" is haar excuus.

Op naar de zekeringen! Maar onderweg komen we langs Schwager. Dit is een enorm groot warenhuis, maar met vooral kleding. Het is dus niet de eerste keer dat we hier komen en nu is dat de bedoeling ook niet. Echter, voor de deur staat een groot plakkaat met daarop de aankondiging van een "Modeshow" en die begint over 10 minuten. Tja, probeer dan maar eens een Gerrie Weber fan terug te houden.

Zo wil het dat we een kleine 10 minuten later op de voorste rij aan de Catwalk zitten te genieten van Gerry Weber en andere ontwerpers. De dame linksboven murmelt de diverse creaties aan elkaar, maar daar is niet veel van te verstaan.

Aan het begin van de show serveert een lieftallige jonge dame flesjes drinken, die we met liefde aannemen. Het is een soort Apfelschorle, wat Ali graag drinkt. Maar na een paar slokjes, vertrouwt ze het niet helemaal en leest het etiket. 5% alcohol zit in het drankje, voor een jolige ochtend. Zij hoeft niet meer, dus om 10.30 uur zit ik vrolijk lurkend aan 2 flesjes wijn en dat mist zijn uitwerking niet.

De zekeringen zijn inmiddels aangeschaft, 3 voor 1 euro, maar het zoeken naar de juiste sterkte was even een dingetje. "Tja, ik wou er al zilverpapier om doen" "ja, zo we dat vroeger deden" antwoordt de technicus. Inderdaad, die goede oude tijd.