vrijdag 16 juni 2023

Groningen

 Nu alles, nou ja, bijna alles, is opgeruimd en als het meeste weer in de kast ligt, komt de administratie aan de beurt. Gelukkig heb ik een goed onderlegde en georganiseerde partner, want anders was ik eronder door gegaan. Mijn hemeltje, wat een pappieren en rekeningen die nu gedeclareerd moeten worden. Allemaal een nasleep van 2 ziekenhuis opnames van Ali en mijzelf. Nu wil Menzis alles origineel en op papier, dus dienen er kopieën gemaakt te worden, die voor onze eigen administratie gebruikt worden.

Dus wordt de oude Canon Pixmania weer aangetrapt en kunnen we aan het werk. So far so good, zou je in het accentloze Fries zeggen. Maar ja, de wet van Murphy he! Het Menzis formulier komt er nog redelijk uit, tenminste, de tweede keer, want blauw kopiëren vindt een printer niet leuk.


Bij de diverse rekeningen uit Spanje wordt het al wat meer problematisch en is het onleesbaar. Cartridge leeg.... dus een nieuwe erin! Ja, want die hebben we altijd op voorraad. Wij kennen de wet van Murphy al van buiten. Na de kopie klus bestel ik onmiddellijk nieuwe cartridges, want je weet maar nooit.


Ik trek het oranje beschermhoesje eraf....... maar zoals ieder professioneel cartridge vuller wel weet, moet je altijd eerst het ontluchting lipje eraf halen..... Het gevolg... mijn beide handen onder de inkt en daar is nu juist geen foto van, want om nu de telefoon ook helemaal zwart te maken....

Het contract met Ziggo wordt aangepast met als gevolg dat ons "vaste" telefoonnummer is komen te vervallen, dus we zijn telefonisch te bereiken via onze mobiele nummers.

Ook sluiten we een "vast" contract met Essent af, dus de stijgende gas/elektra prijzen gaan ons geen pijn meer doen.

Kortom een vruchtbare dag...