zaterdag 10 juni 2023

Noorbeek 12

Terwijl de dames op Roland Garros in Parijs de damesfinale tennis uitvechten, bereikt de temperatuur in de camper ongekende hoogtes.

's Morgens vroeg in het zonnetje ontbijten en dan pal onder een Kersenboom, hoe romantisch wil je het hebben? Je moet trouwens niet te lang onder de boom blijven zitten, want dan zit je brood of muesli vol met kersensteeltjes.

Mijn E-reader heeft de laatste tijd kuren en zo langzamerhand ben ik daar wel klaar mee. Om de haverklap zit het apparaat muurvast en moet ik het ding aan de lading zetten en de reset knop indrukken. Dat laatste gaat met een pennetje, dat al constant klaar ligt. Voordat ik op zoek ga naar een nieuw exemplaar, loop ik nog eens de diverse instellingen na. Dan ontdek ik dat het ding steeds naar de SD card kijkt. Die zet ik op "intern geheugen" en zet er ook 7 boeken op. "De Zeven Zussen" van Lucinda Riley en kijk, hij loopt nu als een zonnetje, tot nu!


Wij verbazen ons al een tijdje over de hoeveelheid en de frequentie van het passeren van dergelijke grote vrachtwagens. Meestal van de firma AB Texel Patato, maar zoveel aardappelen worden hier toch niet verbouwd, hebben wij het idee. Het weggetje is zo smal, dat zelfs fietsers geen kant uitkunnen als deze gevaartes aan komen rijden. Vooral de "kromme sturen" produceren dan scheldkanonnades die niet van de lucht zijn. Nu begrijp ik dat wel, want eigenlijk is de weg alleen voor kromme sturen, het overige verkeer wordt gedoogt, of niet!


Dit hallucinerend beeld, denk je even in dat dit constant beweegt, komt door de Sunblocker. Die de afgelopen dagen twee functies toebedeeld heeft gekregen. Enerzijds is dat natuurlijk het blo(ck)ken van de zon, maar de andere functie is om caravan volk duidelijk te maken dat ze hun apparaat andersom dienen neer te zetten. Trouwens camperaars doen soms ook maar wat. Sta je met de luifel naar elkaar toe, zit je elkaar de gehele dag aan te gapen, daaaaag privacy..... Ach, zo stom zijn mensen toch niet...?  

Misschien is het niet altijd domheid, geef ik toe, maar gewoon bot!

Morgen alweer de laatste dag!