donderdag 27 juli 2023

Bad Salzuflen 1

Wanneer goist dou die bandercorder er es af? Een trouwe lezer van deze Blog, misschien wel de meest trouwe, vraagt mij dit! Ik moet even heel diep nadenken, want ik kom dan wel uit de omroepwereld, maar een bandrecorder heb ik volgens mij niet op de deze Blog staan. Ik kijk even snel op mijn telefoon en dan zie ik het. Het is de printer, waar wij al onze declaraties mee hebben geprint en gekopieerd..... Grappig dat mijn voormalige achtergrond zo is blijven hangen. 

Maar het geeft wel aan dat een nieuwe Blog te lang op zich heeft laten wachten. Maar we zijn weer onderweg!

Echt ideaal weer is het niet, maar zo valt er altijd wel wat te jammeren, want je zult maar in Madrid zitten, 45 graden in de schaduw is ook niet alles.

De afgelopen weken heeft de camper een APK keuring gehad en heeft weer voor  €1000,- op z'n kop gehad. Ook ikzelf heb een soort APK achter de rug, maar met een extra half pilletje kan ik er ook weer een jaartje tegen. Ali is, op een verstuikte teen na, ook weer bij de pinken.

Rond de klok van negenen rollen we van onze parkeerplaats af en hebben we een kleine 250 km voor de wielen. Maar dan begint het.... Emmen is afgesloten en de eerste omweg is de onze, maar daar houdt het niet mee op. Nu staat Duitsland bekend om zijn vele wegwerkzaakheden en de eerste 38 minuten vertraging verschijnt al snel op de TomTom. Maar TomTom biedt even later een uit(om)weg.

Dat betekent dat dit onze weggetjes worden. Het is hier ronduit prachtig en het is dan ook een beetje spijtig dat het blijft drizzelen  (ik geloof dat dit Engels is) en daarmee ons uitzicht iets beperkt.

Hier een poging om het Dortmund-Ems kanaal vast te leggen, maar het gaat allemaal wat te snel.

We staan en daarmee is de eerste stap gezet. Nu nog erachter komen hoe we hier moeten betalen, want dat schijnt nogal een puzzel te zijn. Maar misschien kunnen we bij de parkwachter met onze vragen terecht.

Maar de "Bandrecorder" is eraf.