maandag 18 september 2017

Wildeshausen 1

Tien minuten voor negen gaat het richting Fassbender, de Hymer-dealer in Oldenburg. Al aan het begin begint TomTom te roepen dat er “Stau” is, oftewel opstoppingen en vertragingen.

DSCN6277 (800x450)

We komen van de ene wegwerkzaamheden in een andere terecht, maar over het algemeen valt het reuze mee. Zeker als mijn navigator voor een andere weg kiest en we hiermee de dikste vertraging kwijtraken.

Bij Fassbender moet ik mij, van de receptioniste,  rechtstreeks tot “Der Meister” wenden, maar dat duurt even, want die zit aan de telefoon. Ik bereid mij op een langer verblijf voor, want de angst overheerst dat er iets met de boiler aan de hand is. Als “Der Meister” klaar is, leg ik hem het probleem uit. Normaliter wordt er dan een monteur bij geroepen, maar kennelijk heeft deze meester wel zin in een lastig klusje. “Ik loop even met U mee” en als hij het boilerkastje opentrekt en ik de kraan aanzet, zegt deze “Meister”: “aha, ik zie het al, er is een ventiel uit gerammeld, even kijken of ik dit onderdeel nog heb”. Nu zijn we een aantal dagen geleden, tijdens een wegomlegging, over een lange strook kinderkopjes gereden. Niet naar de zin van mijn bijrijdster: “Je rijdt veel te hard, doe normaal!” Ze heeft gelijk, het is een geluk dat ik m’n eigen tanden nog heb, want een gebit was er subiet uitgerateld. “Wel, nu heb je de poppen aan het dansen” zie ik haar denken.

IMG_20170918_111419 (800x450)IMG_20170918_111516 (450x800)

Een half uur na aankomst, zit het nieuwe ventiel tussen de uitloop en de boiler erin. € 26,99 is de rekening plus een enorme opluchting. Tjonge, wat is deze Fassbender toch een geweldige zaak.

Maar nu is het de vraag wat gaan we doen, zo dicht bij huis? Nu weet ik dat mijn levensgezellin dolgraag nog naar Wildeshausen wil, want daar staan we pal naast een sauna. “Maar Wildeshausen is weer terug”, zegt ze met een hoopvolle klank in haar stem. “Nou en, dat wil je toch graag? is mijn tactisch antwoord. “Wat lief van je!” zegt ze bijna juichend.

Kijk ik zit geramd voor vandaag.

DSCN6272 (800x450)DSCN6275 (800x450)Langs een prachtig weggetje gaat het richting Wildeshausen “Und Wir haben auch Bock auf’n Bock”. Alleen is het de vraag of er nog een plekje vrij is op deze camperplek.

IMG_20170918_124543 (800x450)

Het antwoord is hier gegeven, nadat de laatste zojuist is weggereden, staan we nu helemaal alleen op ons favoriete plekje, maar dat zal zeker niet lang meer duren.