zaterdag 15 september 2018

Vollenhove 5

De zon verwarmt onze camper en deze laat dat merken ook. Luide knallen, als het polyester begint te werken, zijn ons deel. Ik weet nog dat, toen ons dit de eerste keer overkwam, ik het idee had dat iemand stenen tegen ons campertje gooide. Hoofd-was is vroeg uit de dekbedveren, want er gaat vandaag was gedaan worden. Dus dat is muntjes halen bij de receptie voor wasmachines en droger. Er wordt wel eens afgegeven op het technisch inzicht van vrouwen, maar als ik voor een wasmachine sta en al die knopjes staren mij aan, raak ik in paniek. Vrouwen niet, die zien kans het apparaat te laten werken. Ook als je, via het menu, eerst de Nederlandse taal dient in te stellen.

DSCN7711 (800x450)

De buurvrouw wordt ook aangestoken door het was virus en volgt het voorbeeld.

DSCN7710 (800x450)

Terwijl de weekeinders hun hengeltje in de vijver smijten, fietsen de dames heen en weer om de was vanuit de wasmachines in de droger te deponeren. Denk niet dat dit een gevaarloos werkje is, want als je iets te vroeg de was, van een ander, uit de droger haalt, kan je dat op een uitbrander van de betreffende eigenaar komen te staan.

Als de was hangt, dreigt er zich een lokale bui te ontwikkelen. Ik meld deze waarneming, maar dat wordt met een korreltje zout aangenomen. Terwijl ik mijn sanitaire stop maak, hoor ik de regen op het toiletgebouw dak kletteren. Tja, dan moet je maar luisteren naar deze Pelleboer in spe.

Boodschappen bij de Coöp, want daar is de groente iets verser, althans, daar staat een “goed tot” datum op. Precies op tijd zijn we weer terug om Max een fenomenale 1e startrij, naast Hamilton, in Singapore te zien behalen.

DSCN7707 (450x800)DSCN7706 (800x450)

Ik heb al, een paar dagen terug, vermeld dat er een opblaasbare voortent gaat komen. Nu de 2018 versie is uitverkocht, moeten we wachten op de 2019 versie. Daarvoor moet onze luifel 45 centimeter, naar voren, verplaatst worden. Dit om de meest mogelijke ruimte te creëren. Als de voortent geleverd wordt staat de camper inmiddels in de stalling. Dus moet voor het Spanje seizoen de maten juist zijn, want de tent gaat, onuitgepakt, mee naar het zonnige zuiden.

Wie zei dat camperen “een eitje” is?