maandag 3 september 2018

Hörstel

Het doel is de  Wohnmobilstellplatz Postdamm /Lazarusbrücke am Dortmund-Ems-Kanal in 48477 Hörstel-Riesenbeck. DSCN7637 (800x450)

Een hele mond vol, maar de eigenlijke camperplek staat gewoon in Riesenbeck, met dit uitzicht op het Dortmund-Ems-Kanal.

Het uitzicht is uitstekend. Totdat er een enorm vrachtschip, pal voor onze neus, afmeert. Stel je even voor, een redelijk rustige plek, met voor je neus een constant draaiend aggregaat voor de benodigde stroom. Maar, gelukkig voor ons, vertrekt het schip weer.

DSCN7634 (800x450)  

Onderweg maak Hoofd-fotografie deze opname van “Het Kaiser Wilhelm Denkmal”. Dit is een monument, in de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen, ter ere van keizer Wilhelm I van Duitsland. Jaren geleden hebben we een aantal maal overwogen er naartoe te fietsen, we zijn er nooit toe gekomen.

DSCN7635 (800x450)

Ongeveer op deze hoogte nemen we ook afscheid van de Weser (Vergeef haar de reflecties in het raam).

Als alles is geïnstalleerd, komen de fietsen van de camper en rijden we een heel stuk langs het kanaal.

DSCN7642 (800x450)

DSCN7641 (800x450)

Bij deze “uitspanning” nemen we een kleine pauze en besluiten, na ruim 8 kilometer, weer om te keren. Dit soort “rustpunten” staan er meer langs het kanaal. Ik stel me voor dat dit de luxe uitvoering is van de “leugenbankjes”, die je in veel havenplaatsen ziet. Oude, gepensioneerde, schippers komen hier bijeen om hun sterke verhalen uit te wisselen.

Dan nog even een sterk verhaal van mijn kant. Al maanden wil onze satelliet ontvanger niet meer goed uitrichten op de Astra 3. Nu zijn we in de buurt van Rijssen, waar BM-Sat hun winkel heeft en de Ten Haaft Oyster vertegenwoordigd.

BMSat

Ik denk, “ik waag er een telefoontje aan om een afspraak te regelen”. 24 september kunnen we terecht. Als John Jannink, die ik aan de telefoon krijg, hoort dat we dan waarschijnlijk uit Groningen moeten komen, helpt hij mij via de telefoon en stuurt ook de nieuwe software op. Mijn installatie werkt weer als vanouds!

Hierbij nogmaals, Hulde aan BM-Sat in Rijssen.