vrijdag 31 augustus 2018

Mardorf 3

Terwijl de “Eichhörnchen” om de camper huppelen, maken wij plannen om naar Neustadt te fietsen, om inkopen bij de Lidl te doen.

IMG_20180831_104846 (800x451)

Ik prepareer alvast mijn fiets-navigatie, zodat ik goed voorbereid op weg kan. Na de lunch is het zover en kunnen we vertrekken. Nu had ik gisteravond al enige “nattigheid” kunnen bevroeden als we de route bespreken. Hoofd-route wil namelijk door het bos en ik meld dat dat maar een heel klein stukje is. Terwijl we achter Hoofd-navigatie aanfietsen, begint mijn navi  te jammeren.

DSCN7603 (800x450)

Ik zal een lang verhaal kort houden…. vandaag komen we niet in Neustadt, maar in Steinhude terecht, groene koeien ten spijt!

IMG_20180831_142722 (800x450)

In het “Scheunenviertel” van Steinhude, zullen en moeten we ons natuurlijk vergapen aan alle goedbedoelde spulletjes, die daar voor de toeristen te koop zijn. Terwijl de Dames en Heer zich in de winkel “vernuveren”, komt bij mij de serveerster voor de 3e keer langs: “of ik al een keuze heb gemaakt”. Want deze uitspanning is een winkel annex restaurant en ik heb mij in een ruime zetel genesteld. Bij de 4e keer, “haben Sie schon etwas gefunden?” kan ik het niet laten om te zeggen “ja, aber, Ich vermisse meine Frau”. Daarmee is kennelijk de boodschap duidelijk, want ze meldt zich niet weer.

DSCN7607 (800x450)

Daarna gaan we in de haven op zoek naar iets te eten en de voorkeur gaat uit naar wafels met kersen, ijs en slagroom. Maar jammer genoeg zijn hier de “Heisse Waffeln” ietwat te heet geworden, want de boel is afgebrand. Een broodje met vis kan het een enkeling ook doen. Kibbeling is hier niet bekend, dus weer anderen zitten op een houtje te bijten.