dinsdag 28 augustus 2018

Wildeshausen 1

Vanmorgen kreeg ik nog een foto van mijn broer, waarmee hij nog even teruggrijpt op het verhaal van gisteren over de Friese regenboogzeilers.

Team beker Holland - Friesland

Op de linker foto kun je zien, dat Willem Douma en mijn broer Jack de Wilde op de schouders hebben. Op de rechter  foto staat De Wilde zijn kleinzoon die jaren later mede de team zege behaalde.

Jammer dat we een uurtje daarvoor uit Friesoythe zijn vertrokken en Rita de Boer niet meer de foto’s kan bewonderen. Ze vertelde dat ze de dochter is van “het wonder van Sneek”, oftewel Wietze de Boer, die naar verluidt geweldig kon zeilen. “De mooiste tijd uit mijn leven” zo verkondigt Rita, duidend op deze periode.

DSCN7587 (800x450)

Wij staan inmiddels in Wildeshausen, want niets is zo veranderlijk als een vrouw. Het plan was namelijk naar Camping Nordufer te vertrekken, maar vanochtend krijg ik de mededeling dat dit is veranderd in Wildeshausen. Als we aankomen is het nog vroeg, dus zijn er twee mooie plekjes vrij. Nog steeds verbaas ik me over deze camperplek. Pal voor een sauna en voor €5,= voor een nacht + gratis stroom. Als je er behoefte aan hebt krijg je ook nog korting op het sauna bezoek.

Wij wandelen het mooie stadje in.

IMG_20180828_145552 (800x451)

Op weg naar de camper laat ik mij verleiden tot het nuttigen van een “Spaghetti eis”, maar deze keer doen we gezond en nemen yoghurt ijs. Dat niet alleen ik het lekker vinden getuigt deze bezoeker, die de rest van mijn bord leeg slobbert.

Ik ga maar niks vertellen over de plannen van morgen…….