zondag 26 augustus 2018

Friesoythe 4

Zondag wasdag?! Het begint er vandaag op te lijken als Hoofd-was mij naar Frou Wilken laat bellen voor de sleutel en muntjes. Als Jikke dit ziet volgt die ook al snel richting washok.

Ik reken uit, iedere was duurt een uur, plus de droger, wordt het al snel twee uur. Dan te bedenken dat op Spa-Francorchamps de Formule 1 race om tien over drie begint, dus meld ik mij alvast af voor de fietstour.

Verstappen_3 Spa

Om jullie nu te gaan vervelen met het verloop van de race, in België, gaat mij wat te ver. Oké, kort dan, hij wordt derde terwijl hij als zevende is gestart.

De rest van de Possy stapt om twee uur op de fiets, met onbekende bestemming. Het blijkt Cloppenburg te worden, waar ze verrast worden door een enorme optocht.

DSCN7583 (800x450)DSCN7582 (800x450)

Ze komen terecht in de “Tag des Ostfriesischen und Alt-Oldenburger Pferdes”. (Dag van het Oldenburgse- en OostFriese paard).

DSCN7574 (800x450)DSCN7575 (800x450)

Maar ook de plaatselijke schutterij laat zich van hun beste kant zien.

Nadeel van deze drukte is wel dat er geen plaats meer is in de herberg en zelfs niet een vrij plekje op een terras te vinden is. Maar inventiviteit is de dames en heer niet vreemd en ze vinden een besloten tuin waar drankjes worden geserveerd.

Als de gemankeerde possy weer thuis (camper) komt, zetten we ons gezamenlijk achter het bier, respectievelijk witte wijn. Rond even over zessen verdwijnt de zon achter de horizon en begint het frisser te worden, dus wordt het tijd om ons klaar te maken voor de avond en nacht.