donderdag 24 augustus 2017

Greetsiel 3

Na het ontbijt en de koffie gaan de fietsen van de camper, want er gaat gefietst worden.

IMG_20170824_153534 (450x800)

Maar eerst gaat het richting goudsmid, die mijn “engel” in de trouwring heeft “gebastelt”

DSCN5838 (800x450)

Daarna gaat het via Pilsum en Manslagt en terug via de dijk langs de “Pilsumer Leuchtturm” naar de sluis.

DSCN5845 (800x450)

Het is prachtig weer, alleen de wind is aan de kust pittig en die hebben we half tegen.

DSCN5851 (800x450)DSCN5852 (800x450)

Het is dan ook geen wonder dat er, ondanks de schutting van een viskotter, even uitgerust moet worden.

DSCN5853 (800x450)

Het is nog een hele toer om de kotter bij te benen wat de vaart zit er bij de mannen goed in.

Terug bij de camper laten we ons de alcoholische versnaperingen goed smaken, alleen heeft de “Barman van dienst” een ruime hand van schenken. Het lijkt mij dan ook verstandig om vanavond maar “buiten de deur” te gaan eten. Ik kan me niet heugen dat een voorstel, van mijn kant, met zoveel enthousiasme, zeker door de kokkies, is omarmd.

Even dreigt er een domper op de feestvreugde te komen als wij “heren” het etablissement binnen stappen. “Of we met z’n tweeën zijn” is de vraag. Dat wordt opgevat alsof wij van generlei kunne zouden kunnen zijn. In sommige gevallen kan het niet verkeren.

Als ik de geruchten mag geloven storten we ons morgen in de “Bier-Fest” feestvreugde, hier in Greetsiel.