woensdag 7 september 2022

Bourtange 3

 

Het is eenzaam op de camperplek, want de Posse is uitgedund met 50% en dan blijkt dit plaatje uitstekend die eenzaamheid uit te drukken. Sommige zaken zijn nu eenmaal gemakkelijker en vooral veiliger te regelen vanuit je eigen huis, in plaats van via een krakkemikkige internetverbinding. Wij zetten onze trip dus alleen voort.

Natuurlijk hebben we altijd de foto's nog waar we ons aan kunnen laven. Hoewel dat in dit geval een ietwat onsmakelijk onderwerp is, gezien de positie van de dames op dit "secreet" in Bourtange. Oorspronkelijk was secreet een plat woord voor een "heimelijk gemak" of toilet. Het is de verbastering van het Franse "Chambre Secrète". 


Gistermiddag fietsen we langs een boerderij met een opmerkelijke naam. Niet omdat een deel van de naam Herman bevat, maar om de gehele naam "Hermanna". Eerst fiets ik een stukje verder, maar dan moet ik gewoon stoppen om deze foto te maken! Deze naam heeft een stuk familie geschiedenis in zich en wel het volgende.
Onze nicht Hermanna was van het type onhandig.  Viel er iets, dan klonk het bij de familie steevast "Harmannaaa", met de a lang vasthoudend. Dit kwam bij ons thuis tot een soort van climax, toen de "echte" Hermanna op bezoek was en pardoes een grote pan snert in de gang liet vallen. Vanaf dat moment... U raadt het al, was de uitspraak "Hermannaaa" niet meer uit te roeien. Laat ik eerlijk zeggen dat dit is, zo ik het mij herinner. Zo niet, het blijft een leuk verhaal.


Nog een kleine herinnering: Mink in de camper, gefotografeerd door de DJI Mini 2 Drone.