zaterdag 6 januari 2018

Het nieuwe jaar

Het jaar is nog maar net begonnen als ik de volgende mail op mijn telefoon ontvang.

“Beste Herman de Visser,

Je ontvangt deze mail omdat je een laptop van HP bij Coolblue hebt besteld. Vanmorgen heeft HP bekendgemaakt dat sommige laptops brandgevaarlijke batterijen hebben.”

Op mijn telefoon klik ik een “link” aan en lees: “Verwijder onmiddellijk de accu van Uw Laptop, zet de laptop NIET aan…. enzovoort enzovoort..

Maar de accu van mijn mooie laptop kan niet verwijderd worden. Wel kan ik ook een programmatje downloaden, om de batterij te testen. MAAR DAAR DIENT DE LAPTOP VOOR AANGEZET WORDEN, mijne heren, want EXE bestanden draaien niet echt lekker op een Android telefoon.

Kijk, dat het oude jaar onstuimig en ontvlambaar eindige was al vervelend genoeg. Maar dat mijn laptop ook nog eens licht ontvlambaar bleek te zijn…..Daar zit ik dan op Schiermonnikoog met een laptop die niet aan mag, op het gevaar af dat hij in brand vliegt. Heb je nog geen zogenaamd WritersBlock ontwikkel je er wel eentje. Krijg ik binnen 14 dagen een nieuwe c.q. andere laptop, het is maar de vraag. De camper staat alweer onrustig snuivend en stampvoetend op stal, onrustig omdat we binnen veertien dagen alweer vertrekken richting het warme zuiden.

Het feit, lieve lezers en lezeressen, dat U dit leest betekent al dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken. Met bonzend hart druk ik de aan-knop in. Het opstarten duurt veel langer dan normaal, wat mijn bloeddruk niet ten goede komt. Dan blijkt de WiFi verbinding niet optimaal te zijn en in gedachten zie ik al rook uit de laptop omhoog kringelen.

De 860 Kilobite lijkt per bitje op mijn apparaat te komen. Ik start het programma op……

Een enorm groene vink verschijnt er op het scherm. Geen teruggeroepen batterij ontdekt!

Pff Lappie mag mee op reis.

Oh, voor ik het in alle “Turmoil” vergeet, allemaal een gelukkig nieuwjaar.