woensdag 24 januari 2018

Capmany 1 (Spanje)

Het is maar goed dat ik geen geluid-bestand heb van vanmiddag. Gisteravond weigerde de upload van de Blog. Vandaag, onderweg, het nog eens geprobeerd maar geen soelaas. Vanmiddag, hier op de camping in Capmany,  vanaf 1 tot 4 uur ermee bezig geweest, terwijl mijn medepassagier heerlijk van het zonnetje geniet. Het probleem ligt bij het bijvoegen van de foto’s, dus is het posten een beetje omslachtig, maar het gaat!?
De dag begint met een schraal zonnetje, maar dat verandert gedurende de dag en het wordt zelfs heet in de camper.


Maar de wereld om ons heen is prachtig en het doet zoveel vriendelijker aan als het zonnetje schijnt.

Dat we steeds meer zuidelijker komen is wel te zien aan de bloeiende kersenbomen, tenminste dat denkt mijn tuinierster. De wijnranken op de achtergrond onderstrepen het zuidelijke karakter. Trouwens, deze keer hebben we minder last van de “Vent lateral”, of zoals mijn vertaalster zegt, “Horizontale winden”. Ikzelf heb meer last van de “Vent vertical”, maar gelukkig verdwijnen die, grotendeels, in de zitting van de stoel.

De toppen van de Pyreneeën zijn bedekt met een laag sneeuw wat prachtig te zien is, nu ze in de zon liggen te glinsteren.

En dan, waar ik mij stiekem de hele dag en ook een deel van de nacht op heb verheugd! Ze staat er! Echt waar! Ik vraag mij iedere keer weer af hoe ze dat zo nauwkeurig uitkient, om er precies op tijd te staan om mij welkom te heten in Spanje.