dinsdag 30 januari 2018

Benicasim 2

Vandaag gaan we voor de eerste keer verkassen, dus zitten we om 9 uur er helemaal klaar voor. Na het ontbijt besluiten we ook hier maar koffie te gaan drinken. Carlo, onze Spaanse stroom af- en aansluiter van het elektrisch rijdt ontelbare keren langs, maar maakt geen enkele keer aanstalten om ons af te sluiten.

IMG_20180129_143259 (800x450)(helemaal rechts achteraan)

“Laten we dan ook hier maar een broodje eten”, stelt hoofd voeding voor. Het is inmiddels half één. Op een gegeven moment melden zich een stel Belgen, die vragen of wij morgen vertrekken. Weten zij misschien meer dan dat wij weten? Het wordt twee uur en ten einde raad meld ik mij maar eens bij de receptie. “Ja hoor, ze hebben aangegeven dat ze vandaag vertrekken dus moeten ze voor 5 uur weg zijn”, krijg ik te horen. “Maar hoe kom ik erachter, wanneer dat is, want er is weinig actie ter plaatse”. Carlo meldt zich wel bij onze camper, is de geruststellende aankondiging. En inderdaad, even na vieren komt Carlo om ons af te sluiten. Hij neemt alvast onze stroomkabel mee, dus we kunnen eindelijk verkassen. Je vraagt je af wat dit soort mensen toch bezielt, of ze willen werkelijk “het onderste uit de kan”. We ruimen de boel op en rijden naar de nieuwe plek, maar voordat we die bereiken komt Carlo, in zijn elektrokar, aan racen. “Sorry, sorry, sorry, het duurt nog 20 minuten”, roept hij verontschuldigend. “Ach, Joh, we wachten al de hele dag, dus die twintig minuten kunnen er ook nog wel bij”, probeer ik zo luchtig mogelijk, maar inwendig ontplof ik. Wat is dit toch voor soort volk dat hun vertrek zo traineert. Ik parkeer de camper op een smalle strook en in de schaduw, want warm is het ook nog eens als je alle glazen “open” hebt staan. Het hoeft geen betoog dat het nog een half uur duurt als de FRANSE camper uit het straatje komt rijden. Ik zou bijna zeggen “HOE KAN HET OOK ANDERS”.

DSCN6483 (800x450)

Achteruit rijdend, door het smalle straatje, parkeer ik het spul op onze nieuwe plek, voor 2 dagen.

DSCN6481 (800x450)

Pal tegenover ons ligt de “petanca” baan, zeg maar jeu de boules, maar dan in het Spaans en het uitzicht is in ieder geval een stuk ruimer dan op onze oude plek.

O ja, de zon is hier om half 5 weg.

Ik zeg vanavond in het restaurant “Fish and Chips” met een liter wijn…..