zaterdag 16 april 2022

Beekbergen 6

 Even een perspectief dingetje, zo het zich in mijn hersenen afspeelt.


Gistermiddag doen we bij de Albert Heijn in Beekbergen inkopen voor het komende Paasweekeinde. Als mijn oog dit reclame bord ziet valt mij de naam van deze tulband op. "Moskov" gelijk begint mijn brein te ratelen. "He, dit kan helemaal niet, moeten we dit niet ook boycotten?" ..... Ik kom er niet uit, want stel je voor dat we geen Russische producten meer zouden kopen en/of gebruiken, mag ik dan ook geen Dostojevki, Tolstoi, of "Oom Vanja" van Tsjechov meer lezen? Wat moeten die mensen die hun benzine van Lukoil via een pasje betrekken? Aldi Duitland voert al een Vokda boycot uit, maar gelukkig drink ik dat al een tijdje niet meer. Even terug naar de tulband, moeten we nu alle recepten, van deze Moskovische tulband, deleten? 

Vandaag hebben we, zo ze dat in Frankrijk noemen een "slow start". Nu wordt de drang om naar buiten te gaan ook wel een beetje getemperd door de temperatuur. Het is rond de 8 graden en dat is frisjes te noemen. Dus genieten we extra lang van het ontbijt, om bijna aansluitend ook maar koffie te drinken. Via Netflix bekijken we de laatste aflevering van Bridgerton en....... spoiler allert..... "Ze krijgen elkaar."


Zo rond de klok van half twee komt de wandelkaart op de tafel en wordt er een route uitgezet door het Liederholt bos. De route is ruim 4 kilometer, dus de echte wandelschoenen gaan aan.


Enorme bulten met gekapte bomen komen we tegen en van al het hout, van deze stapel, worden OSB platen gemaakt.


Deze stapel, van een iets andere kwaliteit, zal worden gebruikt voor de fabricage van MDF platen. MDF wordt meestal binnenshuis gebruikt, denk aan de Ikea meubeltjes. Hier probeert Hoofd-ecologie de leeftijd te schatten van deze stammen, maar na 35 jaar dreigt ze in slaap te vallen, dus stopt ze met jaarringen tellen. 
Ik zie U trouwens denken, "Hoe weet hij nu zo precies waar wat voor wordt gebruikt?" 
Eigenlijk is het antwoord net zo flauw als simpel. Op iedere stapel zit een label geniet, met daarop de tekst waarvoor het gebruikt gaat worden.

Maar ja, na zoveel inspanning gepresteerd te hebben wordt je soms wel een beetje "melig."


Nog even over de camping. Toen we hier aankwamen was dit straatje leeg en  verlaten, maar gedurende de dag van gisteren en vandaag staat alles afgeladen vol. Auto's mogen niet bij de caravan blijven staan, dus is de kleine parkeerplaats afgeladen met auto's.