dinsdag 2 september 2014

Duitsland 24 Bad Westernkotten 1

Laat ik eens beginnen met een foto van de Stellplatz waar we nu staan. Wohnmobilplatz "An den Sole Thermen" heet het geheel en biedt plaats aan 48 kampeerauto's. Kijk nog even naar de naam en je kunt mijn lot, voor morgen, al uittekenen. Mij hoor je niet klagen.

Dat geldt ook voor de weg hier naartoe. We kiezen op de TomTom voor 'vermijdt snelwegen' en wat volgt is een sprookjesachtige weg dwars door Hessen. Trouwens, had ik al vermeld dat we nu in Noordrijn Westfalen staan?

Prachtig aangelegde wegen die zelfs door de dorpen goed verzorgd zijn. In de bergen worden het 'weggetjes',  maar nog steeds goed onderhouden.

Dat ook de vrachtwagens hier gebruik van maken is geen wonder. Wat in het begin even wennen is, is de manier waarop vrachtwagenchauffeurs de bochten in de bergen nemen. Ali heeft het mooi in de foto hierboven kunnen vatten. Steevast nemen de mannen de 'buitenbocht' wat voor de tegenliggers weinig ruimte overlaat, zeker als de weggetjes iets smaller worden.

Morgen dus een dagje "Hellweg-Sole-Thermen" en iets zegt me dat ik me wel ga vermaken.