zondag 30 juli 2023

Bad Salzuflen 3&4

 Een prachtige zonnige dag, terwijl er regen was voorspeld. Ali vertrekt voor een dagje sauna naar VitaSol, hier pal aan de overkant. 

Ik kies ervoor om "thuis" te blijven omdat ik even mijn bekomst heb van "Terminaal" baden. 1x per jaar wondroos vind ik wel voldoende.

Niet alleen hier, maar ook bij de  Belgische Grandprix komt het water weer met bakken uit de hemel. Hierdoor wordt de start, van de zogenaamde Sprintrace, voor de zoveelste keer uitgesteld.

Zo de start gaat nu echt komen. tot zo.

Uitstel, uitstel, het is een beetje de story van vandaag, of eigenlijk gisteren. Ook deze blog lijdt onder dit uitstel, dus vandaag maar een dubbele.

Vandaag, het lijkt een patroon te worden, zijn de weersverwachtingen absoluut niet, tot nu toe,  uitgekomen. Het is zonnig en het is genieten. We staan pal aan de "Entsorgung" en dat is lachen, werkelijk.


Dat is de plek waar camperaars hun plee en vuilwater kwijt kunnen. Ook het tanken van "frisch Wasser" is mogelijk, hoewel dat wel een dingetje is. Alles gaat hier gedigitaliseerd, dus bij het binnenrijden wordt het kenteken gescand. Het inchecken, via een console, gaat ook geautomatiseerd. Je krijgt hier  een Campercarte. Je betaalt €10,00 per nacht en €3,50 per nacht p.p. voor een zogenaamde "Kurbeitrag of Kurtaxe," wat in Nederland toeristenbelasting heet. Ook dien je hier een tegoed op de kaart te zetten om water te tanken. Alsof je een emmer leeg gooit. Twee maal per dag is er een uur iemand in de kiosk voor een kaartje, waarmee je gratis met de bus naar het centrum kunt en bepaalde kortingen kan krijgen.

Maar al dit levert lachwekkende taferelen op. Om bij mezelf te beginnen: ik ga "even" water tanken en dat doen we tegenwoordig, om de dag 20 liter, met een zogenaamde tuingieter. Maar het water komt  met een enorme kracht uit de kraan, zodat mijn broek en sokken kleddernat worden. Nu snap ik waarom veel mannen met een slangetje en een Gardena koppeling aankomen. Weer wat geleerd.

Er ontstaat een rij campers voor de Entsorgung wat resulteert in ergernis als de meneer die op de plek staat om water te lozen, zijn hele camper gaat stofzuigen, terwijl er 4 campers staan te wachten. De plee kan ondertussen geleegd worden, maar ook daar ontstaat een rij..... Duitsers en geduld? Vergeet het maar, niet een echt goede combi.

Zo dadelijk begint in Francorchamps Spa Belgiƫ, de Formule 1 race, tenminste als er niet weer teveel regen valt en het "uitstel" wordt.

Nou, uitstel wordt het!

Op het moment van de start valt het Internet hier uit en zit ik naar een zwart scherm te koekeloeren.... Balen, ook de Grand Prix Radio geeft even de geest.... maar gelukkig kan ik via F1-TV uitgesteld de race bekijken en zie ik max Verstappen, vanaf een 6e startplaats, naar de overwinning rijden.