zaterdag 24 december 2016

Kerstgedachte 2016

Wat moet ik toch met al die berichten over ons Kerstfeest, alsof dat om zeep gebracht zou worden door de toenemende islamisering? Over Turken die bij geloofsgenoten de kerstbomen uit huis wilden halen. Dit was nepnieuws! Of in Gouda, waar een kerstboom zou zijn vernield door asielzoekers. En dan dat gezever over de naam “Kerststol”, dat zou niet meer mogen en moest “Feeststol gaan heten. Dit in navolging van “onze ”Negerzoenen”, sommige supermarkten hadden het er maar moeilijk mee. Ook de NPO kwam onder vuur te liggen omdat die een spotje lieten zien met “fijne Feestdagen”. O, ja, die kerstboom in Gouda, die was omver gewaaid.

Een paar dagen geleden liet ik mij door mijn ega verleiden een kijkje te nemen bij Tuinland, omdat ze een nieuw lantaarntje wou kopen voor op het graf van haar ouders. Ik weet niet of jullie Tuinland in Groningen kennen, maar het is gigantisch groot en werkelijk afgeladen met “Kerstversieringen”. Terwijl ik mij door de slingerende paden en tussen de rendieren en kerstbomen heen worstel valt mij iets op. Hoofddoekjes, en niet omdat er zoveel dames last hebben van een “Bad Hairday”, nee gewoon moslima's die met hun man en kinderen kerstversiering aan het kopen zijn.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds minder vaak mijn Facebook raadpleeg of even door Twitter pluis. Want steeds meer zie ik schreeuwende figuren (dat doe je op Facebook door je Capslock aan te zetten) die melden dat wij ons “Christelijk” feest te grabbel gooien omwille van het Islamitisch geloof. Want laat een ding duidelijk zijn, ik durf te wedden dat deze mensen geen idee hebben waarom wij Pinksteren vieren, of hoelang Advent duurt.

Trouwens, in de Koran staat de geboorte van Christus gewoon aangekondigd als profeet van Allah. Wat vierden wij ook alweer met de Kerst?

Kijk, dat de meesten onder ons zich tijdens de kerstdagen helemaal volvreten, moet een ieder helemaal zelf weten. Maar ga mij niet vertellen dat dit uit een Christelijke geloof voortkomt, want de kerken lopen heel snel leeg, maar we zijn o zo trots op onze tradities.

Dus, gaan we tweede kerstdag met z'n allen richting de woning boulevard. Ik wens jullie allemaal een zalig kerstfeest met knipperende kerstversiering.